Imperium Galactica II fórumok


Új üzenet
Név:
E-Mail cím:
BBCode: BBCode súgó
Hozzászólás:
Kód:




E-Mail cím és név megadása nem kötelező! A hozzászólásokban nem használhatsz HTML kódokat, viszont helyette tartalmazhat BBCode-t! A hozzászólások tartalmával az oldal üzemeltetői nem feltétlenül értenek egyett.

5 / 28 oldal<< Előző :: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 :: Következő >>

578. E-Mail küldése 5APICsillagidő: 2011. 05. 18. 08:00:41
úristen Zee, hát én ebben sosem ástam bele magam, nem is tartottam célnak az h mindenkit sikerüljön megmenteni.
Amire újabban rájöttem az az, hogy gyakorlatilag 20 bombav2-vel el lehet foglalni egy fullosan védett bolygót.
Ha vannak űrbázisok, odaviszel csatahajót vagy cirkáló3at mezonágyúval, az leszedi. Majd egyik csatahajó3ból kiküldöd az ágyúkra meg a pajzsra az összes bombát, úgy hogy kb mindegyikbe becsapódjon legalább egy. Visszavonulsz, majd újra támadsz, és ekkor már a felszíni támadást adja be. Iszonyat bug, hogy ha egy picit is megsérül egyik löveg akkor 98%os sérültséget kap csata után.

577. E-Mail küldése HoloDocCsillagidő: 2011. 05. 16. 17:27:08
Köszönöm a tippet.Valamiért nem jelent meg a kémműhold opció, aztán ráébredtem, hogy le kéne gyártani pár darabot :D
Igy nem volt gond az utolsó bolygó.Már tudom mit nem szerettem az IG1-ben, nincs auto építés.Mivel elég kicsi az ablak, nem egyszerü meló mindenhol mindent felépíteni.Főleg annak fényében, hogy végre elindult a gépemen az IG2
Azért még csinálgatom, nincs is szebb muzsika mint amikor egyszerre dolgozik az összes mezonlöveg

576. ZeeCsillagidő: 2011. 05. 16. 00:15:40
Küldj oda egy kémműholdat, akkor pirosra vált a neve a bolygónak, és máris támadható! Hivatalosan nem ismert tulajú bolygót nem lehet támadni ugyanis. Garthog 5, ugye?

Amúgy az előző hozzászólásomban linkelt angol FAQ egy részletes végigjátszást is tartalmaz (4. fejezet), érdemes abban ránézni először, ha valahol elakadsz. Pl. ezt a Garthog 5-ös problémát és a megoldását is tartalmazza.

575. E-Mail küldése HoloDocCsillagidő: 2011. 05. 15. 21:31:32
Sziasztok.

Sok-sok év után újra játszom az IG1-et.Sose hittem volna, hogy ekkora élvezet lesz :D
Mindent az itt olvasott leírás szerint csináltam, bár kicsit döcögős a játékmenet, főleg űrcsaták esetén, de szépen fut.Viszont akadt egy kis gondom.Elfoglaltam minden garthog bolygót, kivéve egyet.Ennél állomásozott az uccsó flottája, azt lenyomtam, de utána nem enged a bolygóra szállni, és valamiért szürke a bolygó felirat.Gondoltam megcsapok egy dragslan flottát, hát az se megoldás
Van erre valami megoldás, patch, vagy esetleg taktika?

574. ZeeCsillagidő: 2011. 05. 15. 07:13:43
és akkor még pár tipp pluszban:

1. Nehéz fokozaton játszom, ahol tudtommal csak feleakkora az adóbevétel, mint normálon. így elég szűkösek a pénzforrások, ezért szvsz igen hasznos rágyúrni a kereskedelemre. Admirális szinten legelsőnek a kereskedelmi központot fejlesztettem ki (aztán a bunkert, a nehéz tankot és a laktanyát), és minden bolygóra pakoltam egy kereskedelmi kp - kereskedelmi kikötő - bank kombót. Amikor a frissen kolonizált bolygóim még viszonylag néptelenek voltak, volt olyan időszak, hogy a bevételeim kb. harmada kereskedelemből jött (napi kb. 100k ker, 200k adóbevétel). Emellett persze ugyanolyan fontos a morál karbantartása, hogy az adót elnyomó+ szinten lehessen tartani 90%-os adómorál felett. Ehhez minden morálnövelő épületből egy kell, plusz egy 2. rendőrség kb. 10-15k lakosnál és egy harmadik valahol 30k lakosság körül. A 4. rendőrség már hatástalan, úgy vettem észre.
Számomra körülbelül az utolsó szint első 2-3 hónapjával bezárólag a pénz volt a fő korlát, azóta viszont az van épp elég, és a fegyvergyártási kapacitás lett a szűkös keresztmetszet. űrhajó- és felszerelésgyárból simán elég úgy 20-30 ezres kapacitás, fegyverből viszont még 40k fölötti kapacitással sem tudok annyit gyártani, mint szeretnék. Szóval fegyvergyárat célszerű minden bolygóra pakolni, még a legkisebbekre is.


2. A lehető legnagyobb adóztatható népesség érdekében célszerű a növekedést mindig a maximum körül tartani, és mivel ennek a szabályait nem láttam sehol leírva, megosztom, hogy mit sakkoztam ki szép lassan a tapasztalataim alapján. Először is a népesség 6 óránként nő, maximum 74 fővel. A háromféle kapacitásból az étel csak annyiban fontos, hogy a lakosságszám fölött legyen bármennyivel. Ha ez megvan, akkor ez már tutira nem fogja vissza a növekedést.
Az igazán fontos és trükkös a lakás és a kórház kapacitás. Ebből mindig az éppen kisebb számít. Tehát ha pl. 60k kórházi férőhely van a bolygón és 90k lakás, akkor a kórházi limit fogja meghatározni a növekedés ütemét. Ha kórházi helyből van több, akkor a lakásszám a meghatározó, és a másik teljesen irreleváns. A lakosságszám növekedése akkor optimális, ha a kisebb, korlátként funkcionáló kapacitás kihasználtsága kb. 50-60%-os. Ha túl sok a hely (és így alacsony a kihasználtság), vagy túl kevés (és így magas a kihasználtság), akkor a növekedés üteme esik. Egy 45 ezres bolygó például 85k kórházi hely és 90k lakás mellett a maximális ütemben tud nőni. A kis és a közepes ház ezért hasznos, azokkal lehet finomhangolni a kapacitás-korlátot.
Az idegen bolygókkal ugyanez a helyzet, csak ott a kis és közepes ház hiánya miatt nem lehetséges a precíz szabályozás, így néha nem lehet az ideális sávban tartani a kihasználtságot, ami miatt a növekedés időnként elkerülhetetlenül visszaesik úgy 69-70 körülire. Plusz ahogy az előző hozzászólásban írtam, idegen bolygókon van egy kb. 80 ezres láthatatlan korlát. Hiába növeled efölé a kapacitást, a növekedés úgy fog lassulni, mintha még mindig 80k körül lenne.

3. Szerintem az alábbiakra nem érdemes költeni, mert csak pénzkidobás:
- a vadászok túl gyengék, nem érik meg az árukat, és a rakétazavarójuk sincs, ami kellemetlen, ha az ellenfélnek többfejes rakétái vannak
- légvédelemre a mezonágyú kifejlesztése előtt: inkább célszerű bunkereket építeni (ami a támadás miatti lakosságvesztést 33%-ról 8%-ra csökkenti), és az azonnali visszafoglalás taktikáját alkalmazni, kivéve talán a legfontosabb központi bolygókat
- űrbázisokra: 5 mezonágyúval és egy planetáris pajzs v2-vel egy fullos Dargslan flottát is simán szét lehet lőni, így ezek feleslegesek, sőt, ha vannak űrbázisaid, az ezekre kilőtt rakéták gyakran a lövegekbe csapódnak be, ami elég hátrányos


4. Aki tud angolul, és szeretne mindent tudni a játékról, az mindenképp olvassa el ezt a remek FAQ-ot:
http://www.capsu.org/imperium/

Szinte minden benne van, amit a játékról tudni lehet vagy érdemes.

573. ZeeCsillagidő: 2011. 05. 15. 06:30:21
Egy reagálás Liar 2011. 01. 22-es hozzászólására:

1. Nehéz fokozaton játszom, és sikerült megcsinálni azt, hogy minden faj életben maradjon. Nem volt egyszerű, mert a Kereskedők Szövetsége nagyon gyenge. Amikor először nekifutottam az utolsó szintnek, kb. két hét után néztem rájuk. összes bolygó azonos világoskék színű, mondom, oké, megvannak. Kicsit később leesett, hogy ők a sötétkékek lennének, és az összes bolygójukat elfoglalta az SZNSZ. Szóval visszamentem a szint elejére. Végül úgy sikerült őket játékban tartanom, hogy melléjük vittem az egyetlen viszonylag jó flottám, és a gyengébb támadókat azzal levertem. Amikor fullos Sullep vagy Dargslan flotta indult feléjük, akkor visszamentem 1-2 nappal korábbi mentésre. Erre vagy 2-3x volt szükség max. abban az egy-két hónapban, amíg nem voltam elég fejlett és erős, hogy legyőzzem őket.
Mellettük még a Morgathok azok, akik intenzív segítségre szorulnak. A Sullepek nálam majdnem kiirtották őket, mire észbekaptam. A többiek nagyjából megállnak a lábukon, bár néha kellett egy kis segítséget nyújtanom, pl. a Ychomoknak. Plusz néha el-el foglalok egy bolygót, feljavítom, telepakolom rendőrséggel és laktanyával, és úgy adom vissza, hogy jobban védhető legyen, és több bevételt hozzon nekik.

A legfontosabb az, hogy néhány bolygót tankok nélkül kell hagyni (de telerakni légvédelemmel), ezzel bevonzani a Dargslan flottákat, és megkímélni az egyéb népeket tőlük. Mezonágyú kifejlesztése előtt a Garthog bolygókat használtam csalinak, idegen bolygókon teljesen mindegy, hogy 50 ezer vagy 20 ezer lakos van. Ha valaki elfoglalta, egyből visszafoglaltam.


2. A kolonizálás nagyon fontos az utolsó előtti szinten és az utolsó elején. Az emberek lakta bolygók majd egy nagyságrenddel több pénzt hoznak. Míg az idegen bolygókat csak nagyon kevés - alacsony szinten lehet adóztatni, max. kb. 65%-os adómorál mellett (mivel csak rendőrséget tudsz építeni, egyéb morálnövelő épületeket nem), addig az emberek lakta bolygókat akár elnyomón is, sőt a sziklás és föld típusú bolygókat akár kizsákmányolón, sőt egy ideig a la Bokros szinten is 90% fölötti adómorál mellett. Plusz kereskedelemből is 3x akkora bevételt lehet elérni. Míg egy akár 50 ezres idegen bolygón szinte lehetetlen kb. 7 ezernél magasabb napi bevételt elérni, addig emberlakta 50 ezres bolygókon napi 25-28 ezer kredit is összejön (28k parkot építeni tudó bolygókon, 25k a többin).

Az sem igaz, hogy az idegenek csalnak, és akármennyi épületet tudnak lerakni, legalábbis még egy ilyen példát sem láttam. Egyszerűen kisebbek az épületeik, így több fér ugyanarra a helyre. De még a legkisebb hasznos alapterületű bolygón (ez az Outer 27 a jobb felső sarokban, ill. a Morgath Exterior 1) is elfér egy 40 ezres emberkolónia, hozva kb. 10-12k creditet naponta (nem minden morál épület fér el, így max. normál-magason lehet adóztatni itt, és az adómorál is csak 80% körüli).

Elég gyakran csinálom azt, hogy kiirtom egy bolygó lakosságát, és újratelepítem emberekkel. általában simán megéri.

Ja, és az sem igaz, hogy gyorsabban nőne az idegen bolygók lakossága. Majdnem pont ugyanazok a szabályok szerint nő, mint a sajátjaid. Az egyetlen különbség az idegenek számára negatív. Az idegen bolygókon be van építve egy kb. 70-80 ezres lakosság-korlát, efölött hiába építesz extra kapacitásokat. úgy 50 ezres lakosságnál elkezd csökkeni a növekedés üteme, ahogy konvergál a korláthoz. Ezzel szemben emberlakta bolygókon még 80 ezres lakosságnál is lineárisan növelhető a lakosság a maximális (6 óránkénti +74-es értékkel), ha megfelelő kapacitásokat építesz ki.


3. A diplomácia tényleg nem a legjobb. Amíg viszonylag gyenge vagy, addig szinte lehetetlen szövetséget kötni, miután megerősödtél viszont simán szövetségre lehet lépni az összes néppel, még az erősebbekkel is. Még kezdeményezni sem kell, szépen jönnek maguktól. Ha erős vagy, akkor miután felment kb. 40-re a viszonyotok, maguktól fognak békét ajánlani pár napon belül, majd szövetséget is. A viszonyt a legegyszerűbben a Dargslanok ütésével lehet kimozdítani a holtpontról, mert minden ellenségeik elleni támadás növeli az adott fajjal a viszonyotokat egy kicsit. A Dargslanok pedig általában háborúban állnak mindenkivel.

Amúgy a Dribekről pont azt írja a játékbeli szöveg, hogy ők kerültek először konfliktusba a Dargslanokkal. Akiket szövetségesként említ, azok a Ychomok és a Kereskedők Szövetsége. Ehhez képest nálam harcban állnak, viszont van egy Ychom-SZNSZ-Drib hármas szövetség. Sőt, egy ideig az Ecalepek is benne voltak, csak aztán inkább rátámadtak az SZNSZ-re és a Dribekre.

572. ZeeCsillagidő: 2011. 05. 15. 05:26:42
Helló!

Nemrég ismét elővettem az IG1-et. A saját gyári verzió nem akart elindulni (pár éve még azzal toltam, bele is futottam pl. az 5000 épületes limitbe), így azt hiszem talán az isohuntról töltöttem le. DosBox 0.74-gyel együtt, már patchelve volt fent, így semmit nem kellett tennem, letöltés után egyből indítható volt. Több hét játék alatt eddig mindössze egyetlen egyszer fagyott ki (nem található egy bizonyos fájl jellegű hibaüzenettel).

Ha valakinek nagyon nem akar indulni egyéb módon, érdemes szétnézni a neten egy ilyen "kész" verzió után.

571. E-Mail küldése 5APICsillagidő: 2011. 05. 01. 17:37:31
A DoSBox 0.74ről annyit, hogy néha-néha nekem kifagyott, le kellett szednem CPU cycles-t ctrl+F11-gyel 90%ra és úgy már nem fagy ki, csak nagyon de nagyon ritkán, de hát ez nem gond mivel alapelvem: Bízzál istenben és mentsél rendszeresen!"
Aki meg nem akar parancsokat írogatni DoSBox-ba, annak ajánlom a 483-484 hozzászólást, ollózza össze az ott leírtakat, és nem kell mást csinálni, mint az imperium.exe-t ráhúzod a DoSBox indítóikonjára és már mehet is.

570. E-Mail küldése GarrettCsillagidő: 2011. 04. 16. 17:43:58
Patch nem kell. Csak simán egy könyvtárba kell másolni a 2 cd-t. Az install-nál csak a hangot kell állítani, semmi mást ne piszkálj.
Mennie kell CD nélkül, én is játszottam már így jópárszor vele.

569. E-Mail küldése AchtungCsillagidő: 2011. 04. 16. 16:28:23
Hali!

Ezt mind végigcsinálom, még a patceket is próbáltam, de továbbra is kéri a cd-t. és már nincs ötletem, hogy mit csinálok rosszul. Valakinek van ötlete mi lehet a baj?

568. E-Mail küldése GarrettCsillagidő: 2011. 04. 15. 10:28:25
Add el a P3-as gépet, az ablakok 95/4-et (vagy ha úgy tetszik 98-at) dobd ki az ablakon, aztán baltával (vagy ezzel kompatibilis célszerszámmal) szilánkos kódolást használva tömörítsd a telepítőlemezt. Itt megjegyezném, hogy ezt bármelyik operációs rendszernek csúfolt makrovírus (közismertebb nevén vindóz) verzióval megteheted.

Aztán a normális gépedre tegyél fel egy DOSBox 0.74-et. Másold be mindkét lemez tartalmát egy könyvtárba. A 2 CD-n vannak azonos fájlok, ezeket tökmindegy felülírod-e vagy nem. A mappa például legyen a D: meghajtón, a neve IG:
DosBox 0.74 indít;
mount d d:visszaper
d:
cd ig
install.exe
Itt a hangot beállítod, mentessz.
DosBox 0.74 ismét indít;
mount d d:visszaper
d:
cd ig
imperium.exe
Játszol.

Azért ajánlom a 0.74-et, mert magának állítja a CPU Cycles-t, nem neked kell kisakkozni hogy mikor fut normálisan, mikor csúszik el a kép a hangtól, mikor nem játszik le valamit, stb. A visszaper jelet kitörli a fórum, értelemszerűen a DosBox-ba majd azt írd ahova kell.

567. Szabó GáborCsillagidő: 2011. 03. 19. 22:53:43
A napokban összedobtam egy P3-as gépet win98-al amin szeretném futtatni az IG1-et (eredeti gyári lemez). A patcheléssel működik is, viszont az intro nem indul el, egyszerűen átugorja a program. Ha külön indítok rá az intro.exe-re akkor egy runtime error-t kapok. Kérdésem, hogy ez semmilyen formában nem javítható dolog? A válaszokat előre is köszönöm!

566. Névtelen hozzászólóCsillagidő: 2011. 03. 06. 03:53:43
Húú annak nagyon örülnék!

bion1ck@hotmail.com

565. E-Mail küldése TviktorCsillagidő: 2011. 03. 04. 20:45:09
DOSBOX

564. E-Mail küldése Somogyi TiborCsillagidő: 2011. 03. 02. 22:57:50
Lenne egy kérdésem, szeretnék játszani az IG 1-el viszont WIn Xp SP3 van a gépen, és állandóan lefagy. Vki tud vmi megoldást rá?

üdv

ST :D

563. E-Mail küldése TviktorCsillagidő: 2011. 03. 01. 11:46:14
Levi!

írd be ide a mail címed és küldök egy torrent fájlt neked szívesen, és azzal le tudod tölteni.

üdv

562. LeviCsillagidő: 2011. 03. 01. 07:21:41
üdv!
Valaki nem tudja, hogy honnan lehetne letölteni a játékot? Illetve ha erre nincs mód akinek gigász jó nete van nincs kedve felrakni valami megosztó oldalra? Vagy hasonlóra ... szerintem sok ember preferálná az ötletet!

561. elbandiCsillagidő: 2011. 02. 15. 10:13:16
A dargslan maxos flotta ellen én a berántós módszert alkalmazom: az egyik bolygómon felépítek 5 mezonlöveget, meg egy 2-es bolygópajzsot, felküldök 1 vadászt, majd amikor a maxos flotta a bolygó közelébe ér, megtámadom a vadásszal. Az űrharc képernyőn így megjelenik az 5 löveg is, és véres mészárlás lesz a vége. Persze előtte kell egy kis visszatöltögetés, hogy jó irányba menjenek a Dargslanok.

560. LiarCsillagidő: 2011. 01. 22. 23:44:20
Elöször is Dargslan-t akartam irni, csak már elfeledkeztem a dolgokról.

Végül sikerült a játékot rendesen futtatni XP SP3 alol. Ezeket használtam : DOSBox0.65 és D-Fend-2.0.62.42.

Ha még mindig nem menne, van egy angol verzios torrent a neten, van mellette install segédlet meg leirás hogyan is lehet elinditani. Hajrá!

559. LiarCsillagidő: 2011. 01. 22. 13:07:03
Azok a bizonyos extra épületek csak az embereknél vannak meg, ha esetleg szeretsz velük majmolni akkor az utolsó fázis elején probálj a kolonizációra koncentrálni, még ha el is veszted a bolygókat, akkor is a galaxis nagy rész "ember" lesz.

A Darkslan cheat amit leirtál ez teljesen valós. Neki is van egy rendes flottája amit épitget, de mindig van egy maxos flottája is, amit ha megölsz azonnal ujrateremtödik valamelyik bolygóján. A bolygó védelmében már nem mindig van igy, nem minden bolygókán lesz maxos védelem, fene tudja mi a séma. Ezenkivül még mással is tud csalni, amit a sajnát hasznodra tudsz fordiatni. Neki nincs épitkezési limitje a felszinen, neked lehet kicsi a bolygó felülete amire épithetsz ő ettől függetlenül akármennyi épületet épit oda. Visszafoglalva meg nyertél egy elég jó bolygót. Az is 100% hogy neki nem +50/60/70 ember amivel nő a lakosság, hanem sokkal több.

Hát kb ennyi, ami neheziti a játékot.

Probáltam már ugy nyerni, hogy minden más faj tulélje (nyilván a garthogok nélkül), de ez egyenlőre nem sikerült. Kereskedőket elég lehetetlen megmenteni, kevés bolygóval kezdenek, irtó nyomik és még pont középen is vannak. Ami még érdekes hogy elég sokszor a Dribeket irtja ki a Darkslan flotta elösször, pedig az irják hogy szövetségesek.

Amit sajnálok hogy a játékban a diplomáciának szinte semmi értelme, 99% hogy csak akkor tudsz szövetségest szerezni ha már szinte teljesen kiirtották vagy te vagy kurva erős. Szinte lehetetlen egy erős szövit létrehozni. Mondjuk már sikerült a Darkslanokkal szövetségre lépni, de a játék eléggé kiakadt mert a csites flotta azonnal indult foglalni egy bolygót, és ha odaáltam a saját flottámal akkor ugyan nem támadta be öket de ott jojozott a bolygó mellett.

én annak örülnék ha ezt a bizonyos mindig ujra megjelenő maxos flottát ki lehetne kapcsolni valahogy, akkor is elég erösek lennének, meg nyilván nagyon egyszerü lenne a játék, de mégis, én kiprobálnám ugy a dolgot.

Ami a xp alatt futattást illeti, SP2 alat emlékeim szerint baj nélkül ment, viszont SP3 és legujabb dosboxal kifagy minden sz.rtol, elég idegesitő és játszhatatlan. Jó lenne egy rendes xp patch, dehát kit lehetne rávenni egy ilyen megirására...

558. E-Mail küldése 5APICsillagidő: 2010. 12. 15. 12:21:39
Jah figy azt szeretném még kérdezni, hogy ti sem tudtok ugye idegenek által lakott bolygón ilyet venni, hogy tűzoltóság? meg park, meg bár, meg szórakoztató központ, meg bank?
Ez csak emberi kolóniákon van nem? Idegenek által lakott bolygón nekem csak rendőrség, kereskedelmi központ van, kb ami hasznos, azt ennyi...

557. E-Mail küldése 5APICsillagidő: 2010. 12. 15. 09:58:56
De ez mekkora qrva cheaterség már, hogy a dargslan úgy foglal bolygót ellenségtől, hogy annak az összes ágyúja rajta marad. A flottájuk elhagyta a bolygót eltelik kb 6 időegység, és 5 ágyú meg planetáris pajzs 2.0 van rajta ahogy megtámadtam...Ez vicc...
Ja meg kiváncsi volnék arra, hogy a dargslan hogy kezdi a játékot, mert már vagy 20-21 fullmaxos flottájukat leszedtem - ami akárhogy is nézzük legalább 63 csatahajó, több mint 500 romboló, meg több mint 1400 vadász plusz a felszerelés ezekre -, de még mindig 28 óriás űrhajóval jönnek, meg 70-80 vadásszal, bár már kicsit tovább tart nekik míg elindul a flotta.
Ja meg van, hogy elindul 1 óriás űrhajóval (csatahajóval) és az űrben, a semmi kellős közepén, katonai űrkikötő érintése nélkül valahogy maxos lesz a flottája.
Ez ez miez? ^^

556. Névtelen hozzászólóCsillagidő: 2010. 12. 11. 19:37:39
Jó látni, hogy még mindig ennyi rajongója van ezeknek a nagyszerű játékoknak!

555. E-Mail küldése GarrettCsillagidő: 2010. 11. 28. 22:46:08
IG2 11. születésnapi játék 2010. december 1-jén 19:00-kor az IRC-n!

554. E-Mail küldése DeeYoCsillagidő: 2010. 09. 28. 18:47:22
Már nincs semmi baj, megoldottam...valamelyik angol oldalon kaptam rá megoldást.

5 / 28 oldal<< Előző :: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 :: Következő >>

A fórum motorját saxus készítette 2004.június 6-án,Endre pedig átdolgozta 2020.január 23-án.